Didim Belediye Başkanı Hatice Gençay, ilçede görev yapan basın mensuplarıyla bir araya geldi. Didim Belediyesi işletmesinde olan Barış Kafeterya’da gerçekleşen toplantıya Başkan Gençay’ın yanı sıra tarafından düzenlenen kahvaltı etkinliğine Başkan Yardımcıları Aydan Aşık Turgut ve Kaan Topçuoğulları eşlik ederken. Didim Gazeteciler cemiyeti başkanı Umut Kaşan, Didim Çalışan Gazeteciler cemiyeti başkanı Bahri Yaba ve ilçede görev yapan basın mensupları katılım gösterdi.
Başkan Gençay kahvaltı öncesinde, siyasi olarak hiçbir gazeteyi ayırt etmeden herkesi davet ettiğini belirtti. Sohbet havasında ilerlen toplantıda Başkan Gençay ve ilçedeki basın mensupları Didim’in sorunlarını konuştu.
SİNEK KONUSUNDA VATANDAŞLARIMIZDAN ANLAYIŞ BEKLİYORUZ
Başkan Gençay, “İlaçlama Ocak, Şubat ve Mart ayında bitmiş olmalıydı. Ama seçimden dolayı zamanında yapılmamış bir ilaçlama vardı. Biz göreve geldikten hemen sonra başladığımız ilk iş ilaçlamaydı. Bununla ilgili de Nisan'ın onundan sonra ilaçlama işine başladık. Şu anda da bütün bölgelerde ilaçlamalar devam ediyor. Bu ilaçlamalar püskürtme yoluyla değil şu an için lavra önlemek amacıyla ilaçlamalar bütün bölgelerde başlarken, ikinci turu da sürüyor. Bununla ilgili de zaten artık kendi belediyemizin sayfasında paylaşımlar yapıyoruz. Çok yakın bir zamanda da ayın 15'inden sonra da sisli ilaçlamaya başlanılacak. Bu sene sinek az miktarda olacak. Biz seneye böcek, sinek, haşerelerin hiç olmaması için gerekli zamanlarda ilaçlamalarına başlayacağız. Bu sene biraz daha anlayış isteyeceğiz çünkü zamanında yapılmadığı için ben de belediye olarak bunları yalan söylemiyorum, hiç olmayacak demiyorum. Bu konuyla ilgili sinek az olacak. Bu konuyla ilgili vatandaşlarımızdan anlayış bekliyorum.” dedi.
DÜZENLİ OLARAK HALKLA BULUŞACAĞIZ
Başkan Gençay, düzenli olarak halk ile buluşacağını, halk meclislerini oluşturacaklarını ve basın toplantıları yapılacağını; başkanlığa geldikten yüz gün sonra ise belediye ile ilgili notlarını Didim halkı ile paylaşacağını bildirdi.
Başkan Gençay, “Belediyeyle ilgili tüm istekler, öneriler, talepler hepsi kayıt altına alınıyor. Her hafta pazartesi günü birim amirleriyle plan program toplantısını yapıyoruz. Cuma günü de bu plan ve programların Hangilerinin yapıldığını, hangilerinin yapılmadığını, gelen şikayetlerin kaç tanesinin cevabı verildi, kaç tanesinin cevabı verilmedi. Bunlarla ilgili değerlendirme toplantıları yapıyoruz. Tamamen belediyenin işleyişi değişti. Değişmeye de devam edecek. Her şeyimiz kayıt altında artık. Bizim tüm personelimiz çalışıyor sahadalar.” dedi.
İŞLETMELERE MÜDÜRLER ATANDI
Belediyeye ait olan işletmelere müdürleri atandığını belirten Gençay, bu sayede çalışma saatlerinin düzene girdiği ve gelişen yenilikler ile birlikte özellikle emekli vatandaşlara daha iyi hizmetin sağlanabileceğini söyledi. Altınkum girişinde bulunan tuvaletten dolayı çıkan sorunlardan bahsedilmesinin ardından Gençay, tuvaletin 10 güne kadar kalkacağını ve yerine kalıcı bir çözümün uygulanacağını belirtmesinin ardından Altınkum sahilinin temizlik ve bakım çalışmalarına Aydın Büyükşehir Belediyesi ile birlikte devam edildiğini ifade etti. Çevre temizliğinin yalnızca belediyenin yaptığı çalışmalar ile sürmeyeceğini, vatandaşlarında bu duruma dikkat etmeleri gerektiğini vurguladı.
KANALİZASYON EKİM AYINDA BİTECEK
Akbük mahallesinde devamlı olarak yaşanılan ve seçim öncesinde çalışmasına başlanılan kanalizasyon çalışamları ile ilgili Gençay, “Akbük ve devamında süre gelen kanalizasyonla ilgili yakın bir tarihte bilgilendirildik. Şimdi bununla ilgili Büyükşehir İller Bankası ihale etti biliyorsunuz. Büyükşehir Belediye Başkanımız Özlem Başkanımız da bu konunun bir an önce bitirilmesi için uğraşıyor zaten. Bize söyledikleri Eylül, Ekim ayı gibi bitecek. Bir an önce bitsin ki yani gerçekten sıkıntılılar yaşıyor vatandaşlarımız işletmelerimiz… Bittiği zaman da problem ortadan kalkacak.” dedi.
HİÇBİR FESTİVALİ İPTAL ETMEDİK
Önceki dönemlerde Didim’de devamlı olarak sürdürülen festivaller ile ilgili Başkan Gençay, “Biz hiçbir festivali iptal etmedik. Etmeyi de düşünmüyoruz. Hatta daha çok geliştirerek Didim'e uygun hale getireceğiz birçok çalışmalarımızda. Belki yeni festivaller hazırlayacağız. Çünkü Didim turizm kenti tanıtmak zorundayız. Elimizde bir sürü değerler var. Bu değerleri de sunmak zorundayız. Bu konularla ilgili de çalışmalar yapacağız zaten. Kısacası hiçbir festival iptal edilmedi. Hazırlık yapılmadığı için bu sene vegan festivali seçime kurban edilmiş. Bizden dolayı değil.
Didim'e uygun hale getiririz. Ben orada konuşmayacağım dedim ama bir iki tane noktayla söylemek isterim size. Tasarruftur bu çünkü. Bu konuyla ilgili sizlerin de halka bilgi vermesini isterim. Didim Belediyesi'ne geldikten sonra biz araç ihalesini iptal etmek durumunda kaldık. Çünkü ihtiyacımız yoktu. Sonrasında bir ihale daha yapılmıştı. O ihalenin de gerekleri yerine getirilmesi şu anda çok uzun zaman alıyordu. O ihaleydi. Sağ olsun firmayla görüştük. Tek taraflı geldi iptal etti. Şu anda hiçbir personelimiz mesainin dışında belediyeye ait araçla dışarıda dolaşmıyor.” dedi.
İHTİYACIMIZ OLDUĞU KADAR PERSONELLE ÇALIŞACAĞIZ
Gençay, kendisinin göreve gelmeden önce belediyede işe alınan personelleri çıkarmak zorunda kaldıklarını belirterek, “Son 3 ayda alınmış olan arkadaşların çok fazla personel fazlası olmasından dolayı biz de çok üzüldük, içimiz gerçekten çok kanadı. Ama elimizde olmayan nedenlerden dolayı maaş ödeyemiyoruz ve oturtacak yerimiz de yok. O nedenle onların iş aktine tabii ki son vermek zorunda kaldık. İleriki dönemlerde yine ihtiyacımız olduğu zaman o arkadaşlardan tekrar göreve gelmelerini isteyeceğiz.Şimdi biz birimler arasında görevlendirme yaparak bu arkadaşlarımızın da çalışmalarını sağlıyoruz. Herkes çalışıyor. Çalışmak istemeyen de zaten emekliliğini istiyor. Biz de bu konuda kimseyi zorla tutamıyoruz. Çünkü on beş kişiye yakında kişi emeklilik için dilekçe verdi. Yer değişikliği yaptığımızdan dolayı. Böyle de bir şey oldu. Biz sonuçta şunu hep söyledik, Didim Halkı adına biz burada yöneticilik yapıyoruz. Onların ödediği vergilerle biz burada hizmet yapacağız. Biz bugün maaş ödeyemiyor isek, bu düzenli bir şekilde personel alınmadığı için, ihtiyaç dahilinde personel alınmadığı için böyle bir sıkıntı yaşadık. Şu anda ihtiyacımız olduğu kadar personelle çalışacağız. Geri kalan bütçemizle de hizmet yapmak istiyoruz” ifadelerine yer verdi.
HABER: ELİF DİKBAŞ