“Üre­ti­mi­niz ol­ma­sa da mar­ka­nız ola­bi­lir”

Pa­ne­lin açı­lış ko­nuş­ma­sı­nı yapan Didim Zi­ra­at Odası Baş­ka­nı Dr. Hilmi Yıl­dı­rım, mar­ka­laş­ma­nın sa­de­ce mev­cut üre­ti­ci­ler için değil, ge­le­cek­te üre­tim yap­ma­yı plan­la­yan­lar için de kri­tik bir adım ol­du­ğu­nu vur­gu­la­dı. “Şu an tar­la­nız ya da üre­ti­mi­niz ol­ma­ya­bi­lir ama ge­le­ce­ğe yö­ne­lik bir marka oluş­tu­ra­bi­lir­si­niz. Bir baş­ka­sı­nın ürü­nü­nü alıp mar­ka­laş­tı­ra­rak da pi­ya­sa­ya su­na­bi­lir­si­niz” diyen Yıl­dı­rım, mar­ka­laş­ma­nın uzun va­de­de büyük bir değer ta­şı­dı­ğı­nı be­lirt­ti.

Pazartesi günü  elektrik kesintisine dikkat! Pazartesi günü elektrik kesintisine dikkat!

Z3

Marka, Pa­tent ve Coğ­ra­fi İşa­ret­le­me Ko­nu­şul­du

Fikri ve Sınai Hak­lar Da­nış­ma­nı Gülay Dur­maz ise ka­tı­lım­cı­la­ra marka, pa­tent, en­düst­ri­yel ta­sa­rım ve coğ­ra­fi işa­ret­le­me sü­reç­le­ri hak­kın­da de­tay­lı bil­gi­ler verdi. Dur­maz, marka tes­cil sü­re­ci­nin yak­la­şık iki ay sür­dü­ğü­nü ve iti­raz ol­ma­dı­ğı tak­dir­de sü­re­cin hızla ta­mam­la­na­bi­le­ce­ği­ni söy­le­di. Ay­rı­ca, marka baş­vu­ru­su için vergi kay­dı­nın zo­run­lu ol­ma­dı­ğı­nı be­lir­te­rek, e-ti­ca­ret sü­re­cin­de mar­ka­laş­ma­nın öne­mi­ne dik­kat çekti.

Lo­go­nun özgün ve ya­ra­tı­cı ol­ma­sı ge­rek­ti­ği­nin al­tı­nı çizen Dur­maz, mar­ka­nın sa­de­ce bir isim­den iba­ret ol­ma­dı­ğı­nı, kim­lik ve gü­ve­ni­lir­lik açı­sın­dan da büyük önem ta­şı­dı­ğı­nı vur­gu­la­dı. Panel, so­ru-ce­vap bö­lü­mü­nün ar­dın­dan sona erdi.  HABER : ELİF DİKBAŞ

Z2