Dünya genelinde her yıl 1.2 milyon kişinin trafik kazaları sonucu hayatını kaybettiği düşünüldüğünde, Avrupa Birliği'nin bu adımı, yol güvenliğini arttırmayı hedefliyor. Yeni düzenleme, yaşlı sürücülerin trafiğe çıkışını sınırlayarak, genel olarak trafik güvenliğini iyileştirmeyi amaçlıyor. Ancak, bu kararın toplumsal bazda tartışmalara neden olması bekleniyor.

Konut Satışlarında en çok satış Kuşadası'nda gerçekleşti Konut Satışlarında en çok satış Kuşadası'nda gerçekleşti

Türkiye mevcut durumda 70 yaş üstü bireyleri 5 yılda bir sağlık raporu almaya zorluyor. Ancak, sağlık raporu alınamaması ehliyetlerin iptaline sebep oluyor. İlginç bir şekilde Türkiye'de, 65 yaş sonrası ehliyet yenileme, 80 yaş ve üzeri içinse yalnızca iki yıl geçerli olan sağlık raporları ile sürüş izni sağlanıyor. Avrupa Birliği'nin bu yeni düzenlemesi Türkiye gibi ülkelerde de benzer adımların atılmasına öncülük edebilir.

Karara yönelik tepkiler de çeşitleniyor. Bazı kesimler yaşla birlikte azalan refleksler nedeniyle yaşlı sürücülerin yarattığı riskleri dile getirirken, diğer taraftan bu düzenlemenin yaşlı bireylerin özgürlüklerini kısıtlayıcı, adaletsiz bir uygulama olduğunu savunanlar da var. Özellikle kendi araçlarıyla bağımsız hareket etmek zorunda olan yaşlılar için bu düzenlemenin büyük sıkıntılar yaratabileceği ifade ediliyor.

Diğer yandan Japonya gibi ülkeler yaşlı sürücüler için farklı modeller geliştirmiş durumda. Japonya'da 75 yaş ve üzeri sürücülerin araçlarına "Koreija" yani "yaşlı sürücü" işareti yapıştırmaları mecburi. Bu uygulama, yaşlı sürücülerin tamamen trafikten alıkonulmaması, ancak farkındalıklarının artırılmasını amaçlıyor. Bu model, Avrupa'nın radikal yasağına bir alternatif olarak değerlendirilebilir.