Uzun yıllardır Didim’de faaliyette olan ve şuan 19 üyesi ile denizlerde olan Didim Yat ve Yelken Kulübü, herkesi kulübüne davet ediyor. Ailecek yapılabilecek bir spor olan yelken sporu, 7’den 70’e herkese kapılarını açıyor. Yaz kış yapılan bu spor dalı ile ilgili merak edilenleri Kulüp Başkanı Fehime Kurt, kulübünü tanıtarak, faaliyetlerinden bahsetti.

ewrwer

“Satranç oynarken, bir tarafta futbol oynamak gibidir”

Trafik kazası: 1 ölü Trafik kazası: 1 ölü

Kulübünü tanıtan Başkan Kurt, yaz kış yelkenciliğin yapılabileceğinden bahsederek, “Buranın en eski kulüplerinden bir tanesi olarak 19 üyemiz mevcut. Ben de 9 senedir başkanlığını yapıyorum. Bulunduğumuz yer İkinci Koy mevki, lunaparkın hemen altında olan kulüp. Ben yelkenci değilim normalde. Ama yelkene ilk başlayan çocukların velisi olarak başladık. Ufak bir gruptuk. O ufak grupla çocuklarımız kışın bile burada yelken yapıyorlardı. Sonra yarışlara gitmeye başladık. Bir tane optimistimiz bile yoktu bizim. Cami önünde kermese gidip, bir takım etkinliklerle yavaş yavaş malzemelerimizi alıp, donatıp kendimizi amatör kulüp olarak güzel bir noktaya getirdik. Şu anda bulunduğumuz yerde de düzenlemelerle kulübün deposu, malzemesi, pek çok şeyiyle iyi bir noktadayız. Yarışlara hazır bir kulübüz. 2018’de Türkiye Şampiyonası yapmış, burada 900’ yakın sporcuyu ağırlamış bir kulübüz. Benim için başkan olarak en önemli şey, çocuklarımıza dokunmak. Yelken doğa sporu ve doğa sporu olduğu için de hep bir mücadele var. Sabrı öğretiyor, öz güveni öğretiyor, kararlılığı öğretiyor. Satranç oynarken bir tarafta futbol oynamak gibidir. Ve en önemli şey de, paranın ve telefonun olmadığı yerde çocuk çözüm odaklı, çözüm yaratmak zorunda kalıyor.

Ailecek bu sporu yapabilirsiniz

Aslında yaşamla iç içe olan bir spor. Yani ne kadar çok o dalga, deniz, rüzgarla mücadele ediyorsa, yaşamda da o mücadeleyi en iyi verebilen çocuk haline geliyor. Yani yelken sporunda evet, 7’den 70’e bir spor. Biz de veriyoruz windsurf veriyoruz ama ailecek de yapabiliyorsunuz bu sporu. Yani çocuk optimistte sen windsurf yapıyorsun. Yani onun zevki de apayrı. Denizin üstünde kelebekler gibi çocuklar sporlarını yapıyorlar ve müthiş bir şey var orada. Entropi dediğimiz kural var. Yani önce kaos, herkes bir şeyler sonra düzen. Kaos- düzen. Entro piyasasının en iyi uygulandığı sporlardan bir tanesi, yelken sporu.

66-5

Amacımız yelkenciliği daha ulaşılabilir hale getirmek

Amacımız çocuklara dokunmak. Her kulübün başka hedefleri vardır. Benim için şu deccaliyet sisteminde en çok çocuklara dokunmak önemli. Başarılı olan çocukları Türkiye şampiyonasından, milli sporculuğa kadar götürebilmektir. Bunlar benim için çok önemli. Yani kulübün yönetimi de aynı şekilde. Yaz dönemi turizm açısından gelenler oluyor. Onlara hizmetimizi veriyoruz. Onlar ücret karşılığında o hizmeti alıyorlar. Ama benim amacım esas oradan aldığım o hizmeti çocuklarla pahalı bir spor olarak gözüken yelken sporunu daha ulaşılabilir noktaya getirmek aslında.

Bu yıl yelkenleri kelebek gibi denizin üzerinde göreceğiz

Bu sene kamplar çok olacak. Diğer kulüplerden kampa gelecekler. Bu sene Didim'de otuz yelkenliği denizin üstünde göreceğiz. Artık bu yani 30 sporcuyu şöyle bir arada yelkenlilerle denizin üstünde kelebekler gibi göreceğiz. O benim hayalimdi çünkü. Güven, sabır, kararlılık hepsini veriyor bu spor. 7’den 70’e herkese eğitim veriyoruz. Hani yelek giyiliyor zaten, güvenliğimiz elbette var. Çok böyle yüzme bilinmesi de şart değil. Optimist denilen iki otuzluk teknemiz var. Bu tekneyle çocuklar antrenmanlarını yapıyorlar. Didimimiz rüzgar açısından avantajlı. Mesela Bodrum'da 6 tane kulüp var. Burada 2 kulübüz biz. Ve bu sporun en büyük handikapı, çocuklar uzakta olanı görmüyorlar. Yani bir futbolu görüyor, bir tenisi görüyor. Görerek anlayan bir toplumuz ya. Ama yerken sporunda denizin ortasında oluyorsunuz.

erwrwer

Denizin yelkenlerle dolu olması gerekiyor

Bir de yaz kış yapabiliyoruz biz bu sporu burada. Norveç, İsveç'te öyle değil. Adamlar karı buzu yararak yaparlar. Ama bizde öyle bir şey değil. Havamız var, denizimiz güzel, iklimimiz güzel. Denizi sadece denize girmek olarak kullanıyoruz. Ama denizin üstü böyle güzel olması gerekiyor. Yelkenlerle dolu olması gerekiyor.

Yoga derslerimize herkesi bekleriz!

Kurt son olarak, “Biz 19 Haziran’da açılıyoruz. Eğitimlerimiz başlıyor. Yelken sporuna insanlar uzak kalmasınlar. Nasıl bir yemeğin tadına bakarsın, beğenirsin ya da beğenmezsin çocuklarını alıp gelsinler. Kulübümüzü görsünler. Kulüpteki ortamı bir görsünler. Sabah 11.00, akşam 16.00’a kadar haftanın 6 günü eğitimimiz devam ediyor. teorik ve pratik olarak eğitimlerimiz yapılıyor. O yüzden bir gelip tadına baksın çocuklar. Beğenenler devam eder.

Kulübümüz de bu arada denize nazır güneş batarken, akşamüstü yoga grubumuz var. Haftanın 3 günü Eda Hocamızla beraber pazartesi, çarşamba, cuma günleri. Haftanın 3 günü güneş batarken müthiş güzel yoga çalışması yapıyoruz. Katılmak isteyenler, kulübe gelip müracaat edebilirler.” sözlerine yer verdi.