Didim MYO’da 15. Ka­ri­yer Gün­le­ri Ger­çek­leş­ti Didim MYO’da 15. Ka­ri­yer Gün­le­ri Ger­çek­leş­ti

Pro­je­nin he­def­le­ri­ni ve kap­sa­mı­nı pay­la­şan De­mir­taş, ön­ce­lik­li ola­rak öğ­ret­men­le­re yö­ne­lik 5 gün­lük kap­sam­lı bir atöl­ye ça­lış­ma­sı dü­zen­le­ye­cek­le­ri­ni, ar­dın­dan öğ­ren­ci­le­re yö­ne­lik uy­gu­la­ma­lı eği­tim sü­re­ci­ne ge­çe­cek­le­ri­ni be­lirt­ti.

Çağrı De­mir­taş, proje kap­sa­mın­da Aydın ge­ne­lin­de öğ­ret­men­le­re veri okur­ya­zar­lı­ğı be­ce­ri­le­ri ka­zan­dır­ma­yı amaç­la­dık­la­rı­nı ifade etti. “Bu eği­tim, Tür­ki­ye Yüz­yı­lı Eği­tim Mo­de­li için­de yer alan temel alan be­ce­ri­le­rin­den bi­ri­dir. Eli­miz­de böyle bir fır­sat var­ken Aydın’daki tüm öğ­ret­men­le­ri­mi­zin bu eği­ti­mi al­ma­sı­nı önem­si­yo­ruz” dedi.

Öğ­ret­men­le­re yö­ne­lik atöl­ye­ler, önü­müz­de­ki hafta sabah sa­at­le­rin­den akşam sa­at­le­ri­ne kadar sü­recek şe­kil­de plan­lan­dı. Uy­gu­la­ma­lı et­kin­lik­ler­le des­tek­le­necek eği­tim­ler­de, öğ­ret­men­le­re veri top­la­ma, iş­le­me, ana­liz etme ve etik kul­la­nı­mı ko­nu­la­rın­da yet­kin­lik ka­zan­dı­rıl­ma­sı he­def­le­ni­yor.

Pro­je­nin ikin­ci aşa­ma­sın­da ise öğ­ren­ci­ler eği­tim prog­ra­mı­na dahil edi­lecek. Dr. De­mir­taş, Lat­mos, Pri­ene ve Aph­ro­di­si­as böl­ge­le­rin­de saha et­kin­lik­le­ri ya­pı­la­ca­ğı­nı ve öğ­ren­ci­le­re veri ta­nım­la­ma, top­la­ma ve iş­le­me gibi temel be­ce­ri­le­rin ka­zan­dı­rı­la­ca­ğı­nı söy­le­di. “Ha­zır­la­dı­ğı­mız et­kin­lik yap­rak­la­rıy­la, ço­cuk­la­rı­mı­za ve­ri­yi etik ku­ral­lar çer­çe­ve­sin­de nasıl kul­la­na­bi­le­cek­le­ri­ni öğ­ret­me­yi plan­lı­yo­ruz” diye ko­nuş­tu.

Pro­je­nin yerel des­tek­çi­le­ri­ne de de­ği­nen Dr. Çağrı De­mir­taş, Didim Ti­ca­ret Odası, Didim De­mir­taş Mü­hen­dis­lik ve İnşaat Şir­ket­le­ri ile Didim Genç İş İnsan­la­rı Der­ne­ği­nin pro­je­ye katkı sağ­la­dı­ğı­nı be­lirt­ti. Ay­rı­ca, yerel ve ulu­sal ba­sı­nın pro­je­ye gös­te­re­ce­ği il­gi­nin, yay­gın etki açı­sın­dan büyük önem ta­şı­dı­ğı­nı vur­gu­la­dı.

Dr. De­mir­taş, pro­je­nin TÜBİTAK ta­ra­fın­dan yü­rü­tül­me­di­ği­nin, ancak TÜBİTAK 2218 Dok­to­ra Son­ra­sı Araş­tır­ma Burs Prog­ra­mı kap­sa­mın­da des­tek­len­di­ği­nin al­tı­nı çizdi. “Bu pro­je­yi ben yü­rü­tü­yo­rum ve bir aka­de­mis­yen ola­rak sü­re­ci ko­or­di­ne edi­yo­rum. TÜBİTAK des­tek­çi­si ko­nu­mun­da. Bu ay­rın­tı­nın doğru ak­ta­rıl­ma­sı bizim için önem­li” ifa­de­le­ri­ni kul­lan­dı.

Veri okur­ya­zar­lı­ğı­nın hem eği­tim sis­te­min­de hem de top­lum ge­ne­lin­de gi­de­rek daha fazla önem ka­zan­dı­ğı­nı be­lir­ten Dr. Çağrı De­mir­taş, yü­rüt­tük­le­ri bu pro­je­nin, öğ­ren­ci­le­re ve öğ­ret­men­le­re çağın ge­rek­tir­di­ği temel be­ce­ri­le­ri ka­zan­dır­ma yo­lun­da önem­li bir adım ol­du­ğu­nu söz­le­ri­ne ek­le­di.  HABER : ELİF DİKBAŞ