Hemşehrimiz Baraner’den Yeni Turizm Tavsiyesi


“select ürünler selected müşteri getirir” Hemşehrimiz Baraner’den Yeni Turizm Tavsiyesi “Turizm fuarlarında zihniyet değişikliği şart”   Didim Belediyesi tarafından turizmci kişiliği ve Didim’e olan

 Paylaş


“select ürünler selected müşteri getirir”
Hemşehrimiz Baraner’den Yeni Turizm Tavsiyesi
“Turizm fuarlarında zihniyet değişikliği şart”

Didim Belediyesi tarafından turizmci kişiliği ve Didim’e olan sevgisi yüzünden fahri hemşerilik beratı verilen ve Didim’de bu yıl ikincisi düzenlenen Vegan Festivalinin fikir babası olan Hüseyin Baraner, Turizm fuarlarında broşür dağıtıp stant açmanın modasının geçtiğini söyledi.
“turizmaktüel.com” adlı sitede yayınlanan görüşlerinde Baraner, yeni dönemde Bol broşür, çok fotoğraf olunca bu işin olmayacağı öngörüsünü ve tavsiyeleri şöyle sıraladı:
Türk turizminin bugün bulunduğu konumda artık çok özel, marka olmuş, özel başlıklı-temalı ihtisas fuarları önemlidir ve gereklidir. Klasik, standart kendini yenileyemeyen, sadece stand satışı üzerine yapılandırılmış durağan, yaratıcılıktan uzak, müşteriden çok kalabalık üreten fuarcılık zihniyeti bizi farkında olmadan frenliyor.
Bizi, faydalı bir çalışma yaptığımıza inandırıyor. Sonra da oturup önemli ticari başarılar ve neticeler bekliyoruz. Bazen netice alsak da, farkında olmadan hem zaman, hem para, hem emek kaybediyoruz.
Bol broşür, çok fotoğraf olunca bu iş oldu dedik. Çoğu zaman kendimiz yedik içtik, basın toplantılarımızda bile Türkler'in sayısı yabancıların dört katıydı. Katılanlar mutlaka hatırlayacaktırlar.
Dünyada halen bazı kilit fuarlar var. Katıldığımız ve katılmak mecburiyetinde olduğumuz 50 küsür fuar var küresel önem arz eden. Bu fuarlara zaten ülke olarak katılacağımızı biliyorum ve bekliyorum.
Biz, bence bu saatten sonra çok daha farklı, temalı etkinliklerde yer almalıyız. Yüksek gelir grubundan tutun da, ailelere, kadınlara, bestager’lere, sporculara, sanatçılara, iş adamlarına, gençlere, antikacılara sendikalara, fabrika işçilerine, öğretmenlere, doktorlara, koleksiyonerlere vs. yönelik hazırlanmış çok özel ve itibarı yüksek etkinliklere katılmalıyız.
“The 1001 Colours of Turkey” başlığı atalım...
Bu anlayış ile başlatacağımız küresel bir tanıtım, yatırım ve pazarlama seferberliği ile kültür, sanat, spor, wellnes, termal, sağlık, gastronomi ve tabii şehir ve resort otelciliğinde ne kadar iddialı olduğumuzu, ne kadar farklı, zengin ve renkli olduğumuzu, ürünümüzün içinin ne kadar dolu olduğunu, kültürümüzün ne kadar derin ve kadim olduğunu, potansiyel müşterilere, doğru adreslerde, doğru dilde, doğru kültürde, seviyeli bir şekilde, uzman olduğu kadar sevdalı ve çoşkulu ekip ile uygun sahnelerde sunmalıyız.
. Ne turizmcinin, ne de turistin işi artık eskisi kadar kolay değil. Ne tek tip ürün var, ne de tek tip turist. Farklılık ve çeşitlilik zamanın hızla gelişen yegane mega trend’i. Her ürünün sunum dili, yeri ve mevsimi değişti.
Bir de herkes dijital karnesini, itibarını gözden geçirsin. En büyük tanıtım, en büyük fuar, müşteri memnuniyetidir. Müşteri memnuniyeti turizmin oksijenidir. Müşteri memnuniyetini artırmadan, kârımızı artırmayız. Müşteri memnuniyetini yüksek seviyeye kalıcı bir şekilde çıkarmadan, çoşkulu tanıtım yapamayız.
Turizmci kendi ürünü için doğru potansiyel turisti ararken, turistte kendi beklentilerine, özlemlerine, hayallerine ve mutluluğuna cevap verecek potansiyel kalite, hizmet, donanım ve fiyatta doğru ürünü arıyor. Müşteri giderek artan bir şekilde seyahatini ve tatilini internette ararken, seyahat acentasına da danışmadan edemiyor.
Müşteri nelerden etkileniyor?
Artık yerel seyahat acenteleri de müşterinin eskiye nazaran daha çok sosyal etkinliklerdeki sunumlardan etkilendiğinin farkına vardı. Onlar da müşterinin sosyal yaşam alanındaki yerlerini değişik aktivitelerle bir şekilde almaya başladılar.
Zira günümüzde şarap festivalleri, maraton koşu alanları, tiyatro fuayeleri, kitapçıların sunum bölümleri, tren istasyonları, kozmetik stüdyoları, yerel futbol stadyumları vs. yeni ve çok daha verimli fuar alanlarına dönüşüyor. Bu gelişmeler ve değişiklikler bizi de, turisti de seleksiyona zorluyor.
Doğru alıcıya göre pozisyon almak zorundayız
Kısacası ben, doğru yerde, doğru noktada, doğru iletişim araçları, teknikleri ve bilgisi ile doğru sunumlama becerileri geliştirmeden fazla ilerleyemeyeceğimize inananlardanım.
Ürünlerimiz ile çıktığımız oldukça pahalı tanıtım ve pazarlama seferberliğinde, doğru alıcıya göre pozisyon almak mecburiyetindeyiz.
Arkadaşlar, işimiz daha da zorlaştı
Müşteri tok ve tecrübeli. Binlerce destinasyonun peşinde olduğunun da zaten farkında. Ayrıca, ürünün somut içeriğinin yanında, özel ortam ve sunumlar ile satın alma ve rezervasyon kararı aşamasında ambiyans ve animasyon desteği ihtiyacı duyuyor.
Biz de bu doğru ve seçkin platformlarda yerimizi alalım
Dünyamızda müşteri eğilimlerine ve profillerine göre dizayn edilmiş, müşterinin sosyo kültürel yapısına, alım gücüne, duygu, özlem, hobi ve meraklarına göre kurgulanmış yeni interaktif etkinlikler ve buluşma noktaları; yeni sunum, tanıtım ve pazarlama platformları ortaya çıkıyor.
Bizde bu doğru ve seçkin platformlarda yerimizi alalım. Türk turizm ve Türk lifestyle endüstrisi dünya beşinciliği iddiasına ancak, select ürünlerini selected müşteriye sunarak ulaşabilecektir.
Takım tutar gibi “Fuarlara katılalım mı, katılmayalım mı?” diye birbirimize soracağımıza, ülkemizin turizmdeki yeni iddialarının ve yüksek beklentilerinin küresel pazarlarda önünü açacak irili ufaklı etkinliklerin, sosyal faaliyetlerin ve önemli buluşmaların envanterini çıkaralım.