Erol Yıldız

Tüm Yazıları


Halkı kim koruyacak

  • 14 Şubat 2018 Çarşamba


Vatandaşın tepesine binmek moda oldu. Sosyal yaşamda hep ezilen o. Hastalıkta ezilen o. Verdiği paralarla yeni bir otomobil alırdı. İlaçta ezilen yine o. İlaç bedelleri can alıyor. Can alınca da zaten ilacı almaya gerek yok. Markette ezilen o. Birileri Agop’un kazı gibi götürürken, bu gariban ise marketin yanından bile zor geçiyor. Yirmi yıldan daha genç araba almaya ne parası yetiyor, ne de ömrü yetecek gibi. Aracı almaya para biriktirse zaten yaşantısının ya sonunda ya da birilerine borçlanarak alma şansı var. O da ezilmenin bir başka yolu.

Birde bu ezilmeler yetmiyor gibi şimdi de kimlik bilgilerinin çalınmasıyla başı her an derde girebilir. Bu işin hepten kötü yanı. Yok ama dinleyen, okuyan yok. Olsa da zaten işlerine böyle geliyor. Bunca işinin arasında fakir fukara ile ilgilenecek değiller ya. Sırtından onca parayı zaten kazanıyor. Onlar göçtükçe bu dünyadan, yenisi geriden nasıl olsa geliyor. Her geçen gün fakirliğe çok sayıda insan katılıyor. Bu gerçek sadece ekonomik açıdan değil, işsizlik sonucunda ortaya çıkan parasız vergi veren çok insan çıkıyor.
Merak ettiğim bir konu var. Neden insanlara kimlik numarası verildi. Kimlik kişinin mahremidir. Madem bu kadar elde edilmesi güç olacaktı, neden verildi o zaman. Bütün işlerimi kimlik numaramla, yani vatandaşlık numaramla yapacaksınız, ondan sonra vatandaşın özelliği diye bir şey kalmayacak. Sokaktaki serserinin eline geçecek. Bu nasıl bir anlayıştır.
Daha önceleri mafyanın değnekçiliğini yapan bazı insanlar, daha sonra kalkıp otobüs yazıhanelerini işletmeye başladı. Dar gelirli kendi aracıyla gitmeye kalksa parası yetmiyor. Mecburen bir yerden bir yere otobüsle gitmek zorunda. Otobüs yazıhanesinde çalışan kişi benden vatandaşlık numaramı istiyor. Yoksa bilet veremiyoruz kardeşim diyor. Ben bu kişiye nasıl güveneceğim. Kim olduğunu bilmediğim bir şahıs benim kozmik odama girecek ve ben geceleri nasıl rahat uyuyacağım. Hadi içişleri bakanlığı tarafından verilen talimatlar sonucunda, terörü önlemek ve kaçakları yakalamak için yapılan bir işlem bunun adı, peki bu kişilerin kimlik numaralarını başkalarına vereceklerini, satacaklarını, vatandaşa kazık atacaklarını daha önce çok yazdık. Dinleyen olmadı. Hastane köşelerinde, özel hastanelerde, bir çok yerde kimlik numarası isteniyor. Buna nihai çözüm olmayınca benim geleceğimi satarlarsa ben kime güveneceğim.
Ben şahsım olarak artık hiç bir yere güvenmiyorum. Başıma bir şey gelene kadar, geldikten sonra kimseye güvenim kalmadı. Kimlik bilgimi bu gün gasp edenler, yarın onunla bir yerde cinayet işlerlerse, kendimi anlatana kadar ömrüm cezaevinde geçer. Sadece paramı boşaltması değil konu. Benim adıma suç işleyebilir. Benim adıma araç alabilir, satabilir. Benim üzerimdeki mal varlığımı alıp satabilir ve üzerine geçirebilir. Beni vatandaşlık numaramla kötü amaçlı yazılım şirketlerine üye yapabilir. Beni terör örgütlerinin üyesi yapabilir. Buna çok acilen çare bulunması gerekiyor. Kimliklerimden yapılacak bilgi yeterli olmamalı. Daha fazla güvenlik yapılmalıdır. Kimlik numaramla iş yapacakların, telefondan bana şifre sormalıdır. Aynen bankalarda yapıldığı gibi. Yoksa bu millet kendini nasıl koruyacağına dair hiçbir güvencesi olmadığının kanıtıdır.